Vakantie berichten
Vakantieberichten worden gebruikt om automatisch te antwoorden op e-mails die naar een bepaald e-mailadres worden verzonden. Dit is handig in situaties waarin de ontvanger tijdelijk niet beschikbaar is, zoals tijdens vakanties of ziekte. De functie kan worden geconfigureerd om een standaardbericht te verzenden naar afzenders die een e-mail sturen naar het opgegeven adres.
Een vakantiebericht aanmaken
Vanaf het hoofdmenu klikt u op E-mail Manager
Klik vervolgens op Vacation Messages
Klik daarna op SET VACATION MESSAGE
Als u al een vakantiebericht heeft ingesteld kan u geen extra vakantiebericht aanmaken, u zal deze moeten aanpassen door op Modify te klikken.
Nu krijgt u een nieuw scherm te zien waar u de volgende gegevens kunt invullen:
| Naam veld | In te vullen gegevens |
|---|---|
| Vacation Account: | Selecteer hier uw gewenste e-mailadres. |
| Subject Prefix | Dit wordt voor het originele onderwerp gezet in het antwoord. Het voorbeeld gebruikt hier autoreply. |
| Vacation Period | De periode waarin u op vakantie bent. |
| Content-Type | text/plain |
| Reply Frequency | De tijd tussen automatische antwoorden aan dezelfde afzender (zet dit bij voorkeur niet lager dan 30 minuten). |
| Vacation Message: | Hier vult u uw automatisch antwoord in. |
Om een datum in te stellen: klik eerst op de startdag van de vakantie, daarna op de einddatum. Vul hierna indien nodig de tijd in. U kunt ook twee keer op dezelfde dag klikken om een enkele dag in te stellen.
![]()
Als u alles correct heeft ingevuld, klikt u op CREATE om het vakantiebericht in te stellen.
Uw vakantiebericht is nu ingesteld. U kunt dit op elk moment aanpassen door op Modify te klikken.
